زندگینامه حضرت ابوالفضل العباس(ع)

دبیرستان نمونه دولتی شایسته کلاس 7/1

یا ابا عبدالله

زندگینامه حضرت ابوالفضل العباس(ع)

دانش آموزان کلاس پایه هفتم
دبیرستان نمونه دولتی شایسته کلاس 7/1 یا ابا عبدالله

زندگینامه حضرت ابوالفضل العباس(ع)

ادامه...

مادرش فاطمه دختر (حزان بن خالد) بود که نیاکانش همه از دلیر مردان عرب بوده و در شجاعت در دنیای عرب مشهور بودند.امام علی(ع) ده سال پس از وفات حضرت فاطمه با (اُمُ البنین) ازدواج کرد. خواستگاری این ازدواج را برادرش (عقیل) انجام داد.

 

می گویند هنگام ورود ام البنین به خانه علی(ع) امام حسن و حسین (ع) بیمار بودند و او از انان پرستاری کرد تا خوب شدند.ام البنین اجازه نمی داد که او را فاطمه صدا کنند زیرا می ترسید یاد غم های فاطمه برای علی و فرزندانش زنده شود و باعث ناراحتی انها باشد.

 

ثمره ازدواج علی(ع) با فاطمه بنت حزام چهار پسر به نام های عباس عون جعفر و عثمان بود که بزرگترین انها (عباس) بود.فاطمه را به علت داشتن این چهار پسر ام البنین(مادر پسران) نامیده اند. ام البنین ان چنان به امیرالمومنین وفادار بود که پس از شهادت ان حضرت شوهر دیگری اختیار نکرد با انکه بیش ازبیست سال پس از ان حضرت زنده بود.

 

 

وقتی عباس به دنیا امد امام علی(ع) در گوش او اذان و اقامه خواند نام خدا و رسول خدا را به گوش او خواند ونام و را عباس نهاد. امام گاه گاهی قنداق عباس را در اغوش می گرفت بازوانش را می بوسید و گریه می کرد. روزی ام البنین علت این گریه را پرسید امام درجواب فرمود: این دست ها در راه کمک به حسین قطع خواهند شد.

 

عباس در خانه علی و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار حسن و حسین (ع) رشد کرد و از این خاندان پاک درس های بزرگ انسانیت شهادت و صداقت اموخت.

 

روزی حضرت علی (ع) عباس خردسال را در کنار خود نشاند و به اوگفت:بگو یک . عباس گفت :یک. امام فرمود: بگو دو . عباس از گفتن خودداری کرد. وقتی امام علت را جویا شد جواب داد : شرم می کنم با زبانی که خدا را به یگانگی خوانده ام دو بگویم .

 

عباس نه تنها درقامت رشید بود بلکه درخرد برتر و در جلوه های انسانی هم رشید بود. او به یقین می دانست که برای چه روز عظیمی ذخیره شده و می دانست که برای عاشورا به دنیا امده است.

 

عباس در سنین دوازده تا چهارده سالگی زمانی که علی(ع) با دشمنان درگیر بود در برخی از جنگ ها شرکت داشته وبا ان که زیاد  اجازه جهاد به او داده نمی شد ولی در همان نوجوانی حریف قهرمانان نامی عرب در ان زمان بوده است.

السلام علیک یا ابالفضل العباس...

اموخته ایم از تو وفاداری را ... خون تو نوشت معنی یاری را...

ای کاش اب کربلا می اموخت ... ان روز ز چشمت ابرو داری را...

 

((پایان))


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دبیرستان نمونه دولتی شایسته7/1محرمابوالفضل العباسعاشورازندگینامه

تاريخ : جمعه 26 آبان 1395 | 21:54 | نویسنده : یگانه تمیمی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.